Mikkel Heideby er partner i bureauet Sunrise. Podcast er en del af den værktøjskasse, som de kan tilbyde deres kunder – men de har stadig tilgode at lave en podcast for en kunde.
Om artikelserien
Vi har spurgt dygtige kommunikationsfolk, partnere og direktører på tværs af brancher om deres forhold til lyd – og i særdeleshed podcasts – i deres arbejde. Læs med og få inspiration og indblik i andres erfaringer med eller betænkeligheder ved virksomhedspodcasten.
1) Hvordan indgår lyd, herunder podcasts, i jeres overvejelser, når I udarbejder løsninger for jeres kunder?
Som det ser ud lige nu, har vi stadig tilgode at lave en podcast for en kunde. Men det er et medie, vi er opmærksomme på, og det er en del af den værktøjskasse, vi kan tilbyde vores kunder. Så jeg kan sagtens forestille mig, at det er noget, vi kommer til at arbejde med i fremtiden.
2) Hvad skal der til, for at I begynder at arbejde endnu mere aktivt med lyd?
Når vi først får den rigtige kunde til at kaste sig ud i det og prøve det, så tror jeg, at det kommer til at rulle.
Hvis du først har solgt idéen om en podcast én gang, så kan du sælge den to, tre, fire gange. Når der er hul igennem, og du kan fortælle til andre kunder: “Vi har haft succes med at gøre det på den her måde”, så kommer der hul på bylden.
3) Og så et mere personligt: Hvis du lytter til podcasts, hvilken lytter du så selv til for tiden?
Jeg lytter ofte til podcasts. Jeg kan godt lide Morten Münsters podcast, hvor han interviewer topledere og eksperter om adfærd. Senest lyttede jeg til afsnittet “Morten Albæks guide til mere mening på arbejde”. Derudover hører jeg bl.a. Genstart og Mediano.