Vi udvikler nyskabende oplevelseskoncepter for børn

GoLittle Creative er et prisvindende 360 graders produktionshus, der skaber fysiske og digitale oplevelsesuniverser, koncepter og kampagner, der aktiverer børn og børnefamilier.

Tivolis Store Rumskole

For Tivoli

Da Andreas Mogensen blev sendt afsted til Den Internationle Rumstation i 2023, skabte vi Tivolis Store Rumskole, der kombinerede lyd, video og et stort fysisk event med livegennemstilling til rummet.

I podcasten Tivolis Store Rumskole, der også bruges i undervisningen, kan børn lære alt om Andreas Mogensens rummission. Og i en række underholdende videoer, udfører rumnørderne, Kasper og Søren, sjove rum-forsøg i Tivolis forlystelser.

Rumskolen kulminerede med et spektakulært live-event i Tivoli foran et stort livepublikum, hvor Kasper, Søren og en hånd unge rumnørder stillede igennem til Andreas Mogensen på storskærm.

Danmarks største LEGO-fan

I samarbejde med LEGO House

I Danmarks største LEGO-fan hyldede vi kreativiteten hos børn over hele Danmark i en stor konkurrence, der kulminerende med en nervepirrende byggefinale i LEGO House i Billund.

Tror børn stadig på julemanden?

For KiDS Coolshop

Med ønsket om at skabe magisk julestemning og teste om børn nu også stadig tror på julemanden, udviklede vi en stor feel good-kampagne til KiDS Coolshop.

Børn fra hele landet indsendte videohilsner til julemanden og fortalte, hvad de ønskede sig allermest til jul.

Med skjult kamera optog vi børnenes reaktioner, da det pludselig ringede på døren hjemme hos dem selv…

Ugens Maddag

I samarbejde med REMA 1000

Vi ville lære flere børn at lave mad! Derfor skabte vi, sammen med REMA 1000, Ugens Maddag. 

Hver onsdag kl. 17 kunne børn over hele landet tune ind på en YouTube og Facebook livestream og lave mad til deres familier sammen med Mambenos søde og dygtige opskriftudvikler, Herdis. 

Tusindvis af børn var med og sendte hver uge fantastiske billeder ind af dem selv med de kulinariske mesterværker, de havde tryllet frem til dem selv og deres familier.

Store Lommepengedag

For Danske Bank

I en verden hvor penge bliver digitale og “jo bare automatisk kommer ud af mor og fars telefon”, er der mere end nogensinde brug for at lære børn om værdien af penge. 

Derfor skabte vi et af Danske Banks mest succesfulde events nogensinde, Store Lommepengedag. 

Her kunne børn tilmelde sig et sjovt video-undervisningsforløb, hvor de igennem flere uger  lærte at blive de sejeste købmænd. Det hele kulminerede med Store Lommepengedag, et fysisk event, hvor tusindvis af børn over hele Danmark åbnede deres egen lille butik og solgte alt fra ballondyr til muffins og brugt legetøj.

Matrosklubben

For DFDS

DFDS ønskede at skabe et nyudviklet oplevelsesunivers for børn. Vi skabte Matrosklubben, der samler alle aktiviteterne for børn på DFDS populære rute mellem København og Oslo. 

Som medlemmer af Matrosklubben får børnene ombord udleveret et armbånd med en QR-kode, der giver adgang til al underholdning både under og efter turen med DFDS.

Ligefra web-app’en med historier, quizzer og interaktive podcasts til det aktuelle aktivitetsprogram, der bl.a. fortæller, hvordan børnene får ny viden om skibsfart og hvordan de samler Matrosmærker til deres Matrospas, kommer på skattejagt rundt på skibet og deltager i sjove aktiviteter i den nyindrettede Matrosklub på skibene, som vi også har re-designet.

Det nyskabende børneunivers for DFDS er blevet belønnet med en prestigefyldt Prix Audio som Årets Pioner.

Børn på bagsædet

For Circle K

Danmarks mest populære underholdningsunivers til køreturen med børn!

Børn på bagsædet er en række interaktive podcastformater, fysiske aktivitetshæfter og maskotten Benny Bagsæde, der gør køreturen med børn på bagsædet endnu sjovere.

Vi har udviklet alt fra den populære quiz, Køreturens Klogeste, til de skøre figurer i Vittigheder til køreturen og den populære maskot, kørebamsen Benny Bagsæde, der har sin helt egen trafikskole, hvor han lærer børn om reglerne i trafikken.

I ferieperioderne kan børn hente sjove aktivitetshæfter med opgaver, tegninger og quizzer helt gratis på alle landets Circle K.

Den superseje regnorm

I samarbejde med ARLA Øko og Brandheroes

Arla Øko havde en mission om at lære børn mere om den levende jord, og hvordan den er grundlaget for vores fødevareproduktion.

Sammen med Brandheroes og biolog Anders Kofoed udviklede vi en række engagerende læringsfilm til kampagnen, hvor børn kunne bestille deres eget lille ormehus og lære om biodiversitet hjemme hos dem selv.

Danmarks sjoveste legeplads

For Unilever/Bio-tex

Unilever ønskede at inspirere til mere aktiv udeleg for børn i en verden, der bliver mere og mere digital.

Vi udviklede konceptet “Danmarks sjoveste legeplads”, hvor børnefamilier over hele landet kunne nominere deres yndlingslegeplads til den fornemme titel.

Sammen med et hold af børneanmeldere drog vi Danmark rundt for at teste legepladser og til sidst kåre Danmarks sjoveste.

Kampagnen blev ledsaget af både online- og tv-kampagner, der understøttede budskabet om, at snavs er godt.

Danmarks Historie(r)

For danske turistorganisationer

Kan man give børnefamilier endnu mere lyst til at besøge danske turistattraktioner? Ja, det kan man!

Vi har udviklet en lang række meget populære podcast-historier om berømte seværdigheder, målrettet børn og deres familier. Lige fra Hammershus Bornholm og Kongeborgen på Samsø til Holger Danske på Kronborg og det mystiske spøgelse på Vitskøl Kloster.

Podcast-historierne er publiceret på alle de store podcastplatformen men bruges også i undervisningen i skolerne på mellemtrinnet, hvor de publiceres via CFU.

Ligeledes bruges podcast-episoderne fysisk på turistattraktionerne og i deres egen markedsføring og formidling.

Hvad kan vi gøre for dig?

Arbejder du med børn og børnefamilier som målgruppe? Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe med at aktivere dem.

Udfyld formularen og vi kontakter dig for at høre mere om dine behov og vores muligheder for at hjælpe med at løse dem.

Du bliver kontaktet indenfor 24 timer på hverdage.

Prisvindende producent

GoLittle Creative er stiftet af den tidligere radio- og TV-vært Morten Resen.

Både alene og sammen med teamet i GoLittle har Morten vundet flere priser og modtaget en lang række nomineringer for sit arbejde med bl.a. at udvikle indholdskoncepter for børn.

I dag er Morten Resen CEO, executive producer og kreativt ansvarlig for alle udviklingsprojekter i GoLittle Creative.

Nogle af vores nomineringer:

Det siger vores kunder

Noget nær en drøm

“Som samarbejdspartner er GoLittle noget nær en drøm at arbejde sammen med.

De er kreativt tænkende og løsningsorienterede og ikke mindst hurtige til at eksekvere.

Samtidig har teamet den pragmatiske tilgang, der af og til er nødvendig, når man samarbejder med en stor organisation som Danske Bank.

Der er ingen tvivl om, at succesen af vores fælles projekter i stor stil skyldtes GoLittles professionalisme og vilje til at få tingene til at lykkes.”

June Thomsen / Danske Bank

Super fleksible

“Fra dag ét har samarbejdet mellem Destination Himmerland og GoLittle været super nemt og easy-going. 

GoLittle sætter en ære i, at det de laver, er af høj kvalitet.

Samtidig er de super fleksible og yder gerne en ekstra indsats for at hjælpe os med at få det hele til at glide bedst muligt.

F.eks. i forbindelse med vores presseindsats og det tekniske set up, da vi havde brug for det.”

Helene Christensen / Destination Himmerland

Stor tilfredsstillelse

“Vi har i flere sammenhænge samarbejdet med GoLittle til vores store tilfredsstillelse.

Det seje team har masser af gode ideer og formår, med forståelse for vores virkelighed, at igangsætte tiltag, som vi nok aldrig selv havde set som en mulighed.

I foråret 2020 introducerede GoLittle lydfortællinger til børn og deres forældre.

Historien om en række bornholmske steder og attraktioner fik helt nyt liv og med Mortens stemme og humoristiske lune i børnehøjde.”

Helle Mogensen / Destination Bornholm